Nieuwsbrief zomer 2016

Stichting Annetje logo

Op 1 juni was het een jaar geleden dat de Stichting is opgericht.
Vanaf september zijn we daadwerkelijk aan het werk gegaan en sindsdien hebben we
heel wat mensen blij kunnen maken.
Er wordt veel tot stand gebracht in onze beide gemeentes met hun kernen.

Landgoed De Utrecht

Op het landgoed de Utrecht steunt de Stichting een bruggetje in het drassige Broekling, hierdoor kan weer een mooi wandelgebied ontsloten worden. Dit sluit ook mooi aan bij de historische Andreas Schotelwandeling, die men vanuit Esbeek kan starten. De stichting gaat het Andreas Schotelfestival steunen.

Projecten in Goirle

De Lokale Omroep Goirle (LOG) heeft een bijdrage gehad voor de digitalisering van het archief, zodat de belangrijkste elementen bewaard blijven voor Goirle.
Op cultureel gebied werden in Goirle het SPOT theater, het jubilerende Vocal Sound en de Swinging Sunday van het Midzomerfestival gesteund.
De Loopgroep Goirle jubileert ook en gaat een wandel/ jogging kaart uitgeven van Goirle en het buitengebied.

Dorpsondersteuners Hilvarenbeek

De dorpsondersteuners in Hilvarenbeek hebben we via ContourdeTwern blij gemaakt met
mooie, uitnodigende kaarten. Hierdoor is het voor hen nog gemakkelijker om hun
uitnodigende werk te doen en te zorgen dat er minder eenzaamheid is.

Kompaanendebocht

Dat er bij Kompaanendebocht nieuwbouw wordt gepleegd, zal de Goirlenaren niet zijn ontgaan. Voor het nieuwe ” Sterk Huis” ( uitgangspunt hierbij is voor ieder mens een gezond, veilig en zelfstandig leven te bieden) heeft de stichting een bedrag geschonken, zodat er een Annetje van Puijenbroek kamer komt in het nieuwe complex.

Wij wel Diessen

Wij wel Diessen had nog genoeg energie om ook in de Haghorst een eet project te starten voor ouderen. De Stichting heeft geholpen met de aanschaf van servies.

Motor Cycle Support

Motor Cycle Support heeft 10 mountain bikes ontvangen. De jongens en meisjes van Eetsj Outdoor krijgen les op deze fietsen om later geheel zelfstandig op pad te kunnen gaan. Het onderhoud wordt gedaan in de werkplaats van Motor Cycle support. Zo snijdt het mes aan twee kanten.

Sint Jozefschool Haghorst

De Sint Jozefschool in Haghorst heeft een nieuwe bibliotheek. Op 10 juni werd deze feestelijk geopend in een hele blije, vrolijke sfeer.
De kinderen straalden uit dat lezen een feest is, hierbij worden zij begeleid door Bibliotheek Midden Brabant en natuurlijk thuis door de ouders.

Altijd op de hoogte blijven?

Geef je op voor onze nieuwsbrief.